راهنمای یک بچه شیعه

مطالبی از اسلام برای آگاهی بیشترمان با این دین عزیز

راهنمای یک بچه شیعه

مطالبی از اسلام برای آگاهی بیشترمان با این دین عزیز

مشخصات بلاگ
راهنمای یک بچه شیعه

امام خامنه ای:
شکی نیست که بر اساس حقایقی که خداوند متعال تقدیر کرده است، خاورمیانه جدید شکل خواهد گرفت و این خاورمیانه، خاورمیانه اسلام است.

وزنه برداران(داستان راستان-استادمطهری)

سه شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۵۲ ب.ظ

جوانان مسلمان سرگرم زور آزمایی و مسابقه وزنه برداری بودند . سنگ‏ بزرگی آنجا بود که مقیاس قوت و مردانگی جوانان به شمار می‏رفت ، و هر کس آن را به قدر توانایی خود حرکت می‏داد . در این هنگام رسول اکرم رسید و پرسید : ” چه می‏کنید ؟

 – داریم زور آزمایی می‏کنیم . می‏خواهیم ببینیم کدامیک از ما قویتر و زورمندتر است.

– میل دارید که من بگویم چه کسی از همه قویتر ونیرومندتر است ؟

–البته ، چه از این بهتر که رسول خدا داور مسابقه باشد و نشان‏ افتخار را او بدهد.

فراد جمعیت همه منتظر و نگران بودند ، که رسول اکرم کدامیک را به‏ عنوان قهرمان معرفی خواهد کرد ؟ عده‏ای بودند که هر یک پیش خود فکر می‏کردند ، الان رسول خدا دست او را خواهد گرفت و به عنوان قهرمان مسابقه‏ معرفی خواهد کرد . رسول اکرم :از همه قویتر و نیرومندتر آن کس است که اگر از یک‏ چیزی خوشش آمد و مجذوب آن شد ، علاقه به آن چیز او را از مدار حق و انسانیت خارج نسازد و به زشتی آلوده نکند . و اگر در موردی عصبانی شد و موجی از خشم در روحش پیدا شد ، تسلط برخویشتن را حفظ کند ، جز حقیقت‏ نگوید و کلمه‏ای دروغ یا دشنام برزبان نیاورد . و اگر صاحب قدرت و نفوذ گشت و مانعها و رادعها از جلویش برداشته شد ، زیاده از میزانی که‏استحقاق دارد دست درازی نکند.

دریافت
حجم: 559 کیلوبایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی